چگونه می توان لغزش بازی را به حداقل رساند - 8 راه برای به حداقل رساندن لغزش بازی
نوشته شده توسط : Mihayloo

این زمانی است که شما چیزی را تمرین می کنید (مانند جرم) و در عمل بسیار عالی به نظر می رسد - اما وقتی در یک بازی بازی می کنید همه چیز از پنجره بیرون می رود !!

بازیکنان هر آنچه را که تمرین می کردند فراموش می کنند. و آنها در بازی هایی مانند آنچه در عمل انجام می دهند اجرا نمی کنند.

اول از همه ، لغزش بازی قابل درمان نیست. همیشه آنجا خواهد بود - این دقیقاً چنین است. اما می توان آن را به طرز چشمگیری به حداقل رساند!

بر اساس حجم کامل نظرات و سؤالاتی که از طریق ایمیل دریافت می کنیم. به نظر می رسد لغزش بازی برای بسیاری از مربیان یک مشکل بزرگ است.

پس از تأمل ، برای من پیش آمد که تیم های ما لغزش بازی زیادی ندارند. ما البته برخی از آنها را داریم - اما واقعاً برای ما مسئله ای نیست. چرا این است

بسیاری از تجربه مربیگری مطمئناً کمک می کند. اما فکر می کنم چند دلیل دیگر وجود دارد.

در اینجا 8 کار وجود دارد که می توانید برای کاهش لغزش بازی خود انجام دهید و بچه ها را به روشی که می خواهید بازی کنید!

1) کار 5V0 ، 4V0 ، 3V0 خود را محدود کنید

با توجه به مشاهده سایر شیوه ها ، من فکر می کنم بسیاری از مربیان زمان زیادی را در 5v0 ، 4V0 و غیره می گذرانند.

نمونه ای از 5v0.

شما با 5 بازیکن تهاجمی و هیچ مدافع خود را از طریق نمایشنامه های ورودی خود می گذرانید. این نمایشنامه خوانده می شود و بازیکنان نمایشنامه را اجرا می کنند.

اشتباه نکنما از مته های 5V0 استفاده می کنیم. احتمالاً شما هم بایداما ما معمولاً از آنها برای یک یا دو روش برای معرفی نمایشنامه یا مفهوم استفاده می کنیم. پس تقریباً هرگز. پس از آن ، همیشه با مدافعان یا در یک نوع وضعیت ناخوشایند است. بعد از اینکه بچه ها اصول را می دانند ، فکر می کنم اجرای نمایشنامه ها و مفاهیم تهاجمی بدون مدافع تقریباً بی فایده است.

2) از دریل های مبتنی بر بازی استفاده کنید

در همین راستا ، باید از تمرینات مبتنی بر بازی استفاده کنید. باز هم ، این دریل ها شامل مدافعان هستند. دریل ها می توانند از 1V1 تا 5V5 متغیر باشند. هرچه به 5v5 نزدیکتر شوید ، بازی بیشتری مانند آن خواهد بود.

همانطور که می دانید ، هنگامی که مدافعان را معرفی کردید. همه چیز تغییر می کند!! بچه ها اکنون باید در مورد چیزهای دیگر فکر کنند و تصمیماتی مانند:

  • آیا مدافع نزدیک است و آیا باید از توپ محافظت کنم؟
  • آیا باید عبور کنم ، دریبل کنم ، شلیک کنم یا توپ را نگه دارم؟
  • آیا باید قطع کنم یا بمانم؟
  • مدافعی که قرار است نمایش داده شود کجاست؟آیا برای صفحه نمایش زاویه خوبی ایجاد کردم؟

دریل های مبتنی بر بازی دقیقاً همان چیزی را که نام آن پیداست انجام می دهند. آنها "بازی" را شبیه سازی می کنند. و آنها به کاهش لغزش بازی کمک می کنند.

3) از نیمکت برای بهبود تمرکز استفاده کنید

من در مورد شما نمی دانم اما دوست داریم تلاش و تمرکز کنیم.

به بچه ها می گویم."برای من مهم نیست که یک شوت را از دست بدهی. می دانم که شما در تلاش برای انجام آن هستید. برای من مهم نیست که هنگام حمله به سبد، پای خود را دریبل کنید. می دانم که شما سعی نکردید پای خود را دریبل کنید. اما اگر گوش ندهید و تلاش نکنید، مشکل داریم، برای پایین ماندن در حالت دفاعی مهارت لازم نیست، وقتی صحبت می‌کنم به من گوش دهید، در دفاع انتقالی دوی سرعت بپرید، در تمرین تمرکز کنید.، و غیره."

بنابراین اگر بچه‌ها در تمرین گوش نمی‌دهند و تمرکز (تلاش) ندارند، ممکن است آنها را از تمرین کنار بگذارم. آنها می توانند بنشینند و تماشا کنند. اگر در یک بازی، آنها در حالت دفاعی قرار نگیرند یا در حال انتقال در زمین مسابقه نباشند، آنها را روی نیمکت می نشینم و دلیل آن را توضیح می دهم.

همانطور که بابی نایت گفت، "من همیشه یک تئوری a$$-to-the-brain داشته ام. وقتی a$$ بازیکنی روی نیمکت قرار می گیرد، پیامی مستقیم به مغز می رسد که می گوید: مرا از اینجا دور کن.".

ما بر تلاش مداوم تاکید می کنیم. و اگر به درستی از آن استفاده کنید، نیمکت می تواند محرک قدرتمندی باشد.

4) موارد غیر قابل مذاکره داشته باشید

راه دیگر برای تمرکز بازیکنان و گوش دادن این است که در خواسته خود ثابت قدم باشید. برای کمک به آن، ما موارد غیر قابل مذاکره ای داریم که برای ورود بازیکنان به بازی لازم است:

  • هر زمان که مربی در حین تمرین صحبت می کند، به مربی نگاه کنید و با دقت گوش دهید
  • هر بار در حمله و دفاع انتقالی سرعت و ارتباط برقرار کنید
  • در حالت دفاعی در موضع ورزشی بمانید
  • در هر پاس با حداکثر سرعت ممکن به نقاط دفاعی بپیچید
  • به دنبال آن بروید و برای هر ریباند و شل شدن توپ بجنگید
  • در هنگام دفاع در هر ضربه ای باکس بیرون می زنیم

اینها کارهایی است که بازیکنان اگر می خواهند برای تیم ما بازی کنند باید انجام دهند. این نیاز به مهارت ندارد. فقط به تلاش نیاز دارد. برای شما، لیست ممکن است کوتاهتر باشد، به خصوص در ابتدا. اما برای ما، اینها الزامات غیرقابل مذاکره برای بازیکنان است.

5) بر تلاش و تمرکز/گوش دادن تاکید کنید

همانطور که احتمالاً می توانید بگویید، ما بر گوش دادن، تلاش و تمرکز تأکید می کنیم. اشتباهات اصلاً من را آزار نمی دهد. من هرگز سر یک بچه برای از دست دادن یک شوت فریاد نمی زنم و سعی می کنم بعد از از دست دادن یک شوت، او را از بازی خارج نکنم. اما من از آنها می خواهم که بهترین تلاش را انجام دهند.

این برای ما مهم است و بازیکنان به آن توجه می کنند، زیرا ما به طور مداوم در کلمات و اعمال خود بر آن تأکید می کنیم - در هر تمرین، بازی، و تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید.

6) از کلمه "فریز" استفاده کنید

هر مربی باید حداقل کمی این کار را انجام دهد. اگر می‌خواهید از لغزش بازی جلوگیری کنید، باید درگیر شوید. درگیری را مانند یک بازی درآورید. امتیاز خود را حفظ کنید، در صورت تمایل زمان را روی ساعت قرار دهید (اگرچه ما هرگز این کار را انجام نمی دهیم)، و تخلفات را فراخوانی کنید.

مانند یک بازی با یک استثنا رفتار کنید.

از کلمه "Freeze" استفاده کنید. این یک ابزار مربیگری قدرتمند است.

بنابراین ، هنگامی که شما شروع به بازی می کنید و می بینید که یک بچه کاری آشکارا اشتباه انجام می دهد ، سوت را منفجر می کنید و/یا فریاد می زنید. سپس به سرعت توضیح دهید که آنها قرار است انجام دهند و بازی را از سر بگیرند.

در اینجا یک مثال وجود دارد. یک بازیکن توپ را پشت سر می گذارد و سپس در آنجا می ایستد. در جرم ما ، بازیکنان قرار است بعد از هر پاس ، برش یا نمایش دهند. و این قانونی است که ما در مورد اجرای آن تأکید و یا عمدی داریم. بنابراین سوت دمیده می شود و می پرسم."شما باید بعد از عبور توپ چه کاری انجام دهید؟"بازیکن با جواب پاسخ می دهد و من می گویم .. "خوب. شما باید هر بار این کار را انجام دهید. اکنون بازی کنید!"

استفاده از مفهوم "Freeze" کمی هنر و یک علم است. شما نمی خواهید با توقف بازی هر 2 ثانیه بیش از حد دور شوید. اما در عین حال ، شما می خواهید که آنها به روش درست انجام دهند. در بعضی موارد ، بهتر است از دمیدن سوت خودداری کنید تا اینکه کودک دو بار پشت سر هم همین اشتباه را مرتکب شود. سپس آنها را متوقف می کنید و آن را اصلاح می کنید. یا در استراحت بعدی تصحیح می کنید. بعضی اوقات شما نمی خواهید بازی را متوقف کنید ، به خصوص اگر فقط به یک بازیکن مربوط شود.

ما در بیشتر شیوه ها دست و پنجه نرم می کنیم و تدریس زیادی انجام می دهیم. من نمی توانم تصور کنم که اگر این کار را نکردیم ، چقدر لغزش بازی خواهیم داشت.

به آنها بیاموزید "چگونه یخ زدند"

به عنوان یک یادداشت جانبیشما باید به بچه ها بیاموزید که چگونه فوراً یخ بزنند. در ابتدا ، آنها 10 قدم بعد از فریاد زدن و ادامه حرکت خود می گذارند. آنها باید درست در جایی که در آن قرار دارند متوقف شوند تا بتوانید آنچه را که در صورت لزوم اتفاق افتاده است ، بازآفرینی کنید. بنابراین در ابتدا ، شما باید به بچه ها "نحوه یخ زدگی" را آموزش دهید. یک زن و شوهر را برای آنها انجام می دهد تا از آن آویزان شوند.

7) مسابقات را انتخاب کنید که توقف کافی به شما می دهد

این می تواند ناامید کننده باشد وقتی مسابقات به شما دو ساعت 16 دقیقه در حال اجرا ، یک نیم دقیقه دو دقیقه ای و دو زمان 30 ثانیه ای می دهد.

این فقط زمان کافی برای آموزش و مجبور کردن بچه ها به روش صحیح نیست. شما احساس می کنید باید یک بار وقت خود را برای پایان صرفه جویی کنید و ممکن است در 16 دقیقه اول وحشتناک بازی کنید تا اینکه در نهایت به نیمی برسید.

خوب ، من دریافت می کنم که کارگردانان مسابقات می خواهند همه چیز را به سرعت ادامه دهند. اما ، به عنوان یک مربی ، شما می خواهید به این بچه ها آموزش دهید و نمی خواهید آنها 16 دقیقه مستقیم بازی کنند تا اینکه سرانجام به نیمی برسید.

بنابراین من سعی می کنم بازی هایی پیدا کنم که به اندازه کافی به من می رسد و به جای دو نیمه ، به خصوص در ابتدای فصل ، به طور ایده آل از محله ها استفاده می کنم.

پیدا کردن این موضوع نادر است اما قالب ایده آل من این است:

  • کوارتر 8 دقیقه. ساعت ممتد تا 2 دقیقه آخر کوارتر چهارم.
  • 4 کوارتر، 1 دقیقه بین کوارترها.
  • نیمه 4 دقیقه.
  • 3 - 1 دقیقه تایم اوت در هر بازی.

این فرمت مقدار مناسبی از توقف ها را به ما می دهد تا بتوانیم به بازیکنان آموزش دهیم، آنها را توسعه دهیم و آنها را به بازی درست هدایت کنیم.

استفاده از ساب هاکی و آموزش در کناره

هنگامی که در یک تورنمنت با توقف های کمی هستید، می توانید فرصت های تدریس را با استفاده از زیرمجموعه هاکی به حداکثر برسانید تا بتوانید در زمانی که تیم دیگر در حال بازی است، هر گروه پنج نفره را با بازخورد فوری مربیگری کنید.

برعکس، وقتی در حین بازی بر سر یک بچه فریاد بزنید، بسیار بی تاثیر است. بنابراین ما اغلب کنار می‌رویم و به بازیکنان روی نیمکت آموزش می‌دهیم. سپس دوباره وارد شوید. این یک راه موثر برای آموزش است. مشکل این است که شما (مربی) باید بخشی از بازی را از دست بدهید که تا زمانی که بچه های ما در حال پیشرفت هستند با آن مشکلی ندارم.

8) فصل خود را به طور استراتژیک برنامه ریزی کنید - زیاد گاز نگیرید

تجربه به ما آموخته است که چقدر و چه زمانی می توان آن را اجرا کرد. اگر سعی کنید بیش از حد انجام دهید، بله، لغزش بازی خواهید داشت. مقدار زیادی از آن!

بنابراین در ابتدای فصل، فهرستی از همه چیزهایی که می خواهید بازیکنان یاد بگیرند ایجاد می کنید. سپس لیست را اولویت بندی کنید. 4 تمرین اول ممکن است شما را از 10 مورد اول لیست عبور دهد.

بنابراین اگر بوکس اوت 16 نفر در لیست است و ما هنوز به آن نرسیده‌ایم، من فقط با این واقعیت زندگی می‌کنم که بچه در حال بوکس کردن نیست. تقصیر آنها نیست. ما هنوز آن را اجرا نکردیم. من فقط آن را رها کردم. اما 10 مورد اولمن می خواهم مطمئن شوم که بازیکنان این کارها را به درستی انجام می دهند. سپس وقتی آماده شد، مقدار بیشتری اضافه می کنیم.

شما فقط می توانید خیلی چیزها را آموزش دهید. بنابراین مهم است که فصل خود را به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنید و آن را به صورت تکه تکه اجرا کنید. اگر سعی می کنید بیش از حد آموزش دهید و از بازیکنان انتظار دارید همه کارها را انجام دهند. شما ناامید خواهید شد و لغزش های زیادی در بازی خواهید داشت.

یادگیری تعادل سرعتی که می توانید پیش بروید و چقدر سخت می توانید فشار بیاورید نیاز به تجربه دارد. اما اگر در مربیگری تازه کار هستید، عقل سلیم و آزمون/خطا شما را بیشتر راه را به آنجا می رساند.

پیشرفت های آموزشی

برای خلاصه کردن چند مورد از ایده های ذکر شده در بالا، ما اغلب یک پیشرفت آموزشی داریم. معمولا چیزی شبیه به این می شود:

مرحله 1 - 5v0، 4v0، 3v0 و/یا 2v0 برای معرفی مفهوم

مرحله 2 - بازی های کوچک با محدودیت های مختلف برای تمرین مفهوم

مرحله 3 - 5v5 scrimmage و مفهوم "freeze" برای اصلاح مفهوم

مرحله 4 - در بازی های واقعی بازی کنید و از تایم اوت ها برای پرداختن به مفهوم استفاده کنید

امیدواریم، این به شما ایده هایی در مورد اینکه چگونه می توانید به طور بالقوه لغزش بازی را کاهش دهید به شما می دهد. اگر پیشنهاد یا سوالی در مورد موضوع دارید، نظر خود را در زیر ارسال کنید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: